Nieuws

Een dag uit het leven van een fietser

Beste sponsoren, donateurs, LifeSavers, Leden ICWWCT en deelnemers, Beste lezer,

Graag informeren wij u als organisatie van Ride2LifeLive (R2LL) over de doelstellingen en vorderingen van ons fantastische project: “Van de Noordkaap (Noorwegen) terug naar de basis in Doorn.”

Een titel van een fietstrip met een dubbele betekenis. Als eerste is de basis een trainings- en nazorg centrum gehuisvest in Doorn. De basis als mentale krachtbron en thuisbasis voor publieke geüniformeerde beroepen in Nederland. Als tweede is het terugkeren naar de basis(behoeften) door middel van een fietstocht over ruim 3100 km zonder al teveel luxe. Tien dagen fietsen in estafette vorm.

U heeft dat met uw steun mogelijk gemaakt. Vanuit dat perspectief voelen wij ons intrinsiek gemotiveerd u hierbij te betrekken zodat u inzage krijgt in wat onze doelstellingen en vorderingen zijn.

Mij is gevraagd een dag te beschrijven zoals wij die tussen 16 en 27 juni gaan beleven. Maar voordat ik dat kan doen, eerst nog wat belangrijke feiten:

Wij doen gedurende deze monstertocht 5 landen aan (Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland en Nederland) en zullen verblijven op nog nader te bepalen slaaplocaties.
Momenteel zijn we nog druk in onderhandelingen met diverse spelers in de diverse landen. Maar u moet denken aan mogelijke verblijf locaties als; kazernes, sporthallen en/of loodsen.
Wie zijn dan onze ondersteunende partners, dat zijn onder andere de Nederlandse defensie, Nederlandse ambassade in Noorwegen en Zweden, veteranen en politie organisaties uit de diverse landen.
Ruim 3100 km is estafette vorm, hoe zien wij dat voor ons;
Teamindeling is dan als volgt:
1x team van alle begeleiders (totaal 10)
1x team van alle jongeren van Pluryn (totaal 12)
1x team van alle EHBO-ers (totaal 10)
2 x team van 10 personen overige renners.
Dus 5 verschillende fietsteams van circa 10 renners maakt het totaal op zo’n 50 fietsers.

Na aankomst in Noorwegen op 16 juni zullen wij het restant van deze dag en de volgende dag gebruiken om te acclimatiseren en ons gereed te maken voor de komende fietsdagen. De fietsen en voertuigen worden gereed gemaakt voor de aanstaande tocht. Persoonlijke bagage herindelen, van verplaatsing bagage naar Noorwegen naar fiets/dag bagage.
Na het ochtend ontbijt op 18 juni vertrekt om 08.00 uur de eerste groep van circa 20 fietsers (4 personen uit elk team) vanaf de slaaplocatie. Zij verplaatsen zich per fiets naar de wissellocatie 1 en gevolgd door een teambus met ondersteunende functionarissen, materialen en voeding.

Een wissellocatie is een locatie die ongeveer 100/150 km vanaf de slaaplocatie verderop gelegen ligt en waar de mogelijkheid bestaat te wisselen.
Diezelfde ochtend vertrekken namelijk ook circa 15 personen (team 2) per gereedstaande touringcar en ondersteunende teambus (met fietsen) naar deze wissellocatie 1. Daar aangekomen maken zij zich gereed waarna zij om strikt 11.00 uur vertrekken voor hun dagtrip van ook 100/150 km. De touringcar blijft daar staan en wacht op de aankomst van team 1 die om 08.00 uur vanaf de slaaplocatie vertrokken is.
Het derde en laatste team ruimt samen met het restant van het ondersteuningsteam de oude slaaplocatie op, bedankt de gastheer voor zijn gastvrijheid en het derde team vertrekt ook in een tweede gereedstaande touringcar en ondersteunende teambus (met fietsen) naar de wissellocatie 2.
Daar aangekomen maken zij zich gereed voor hun dagtocht van 100/150 km en rijden naar de volgende slaapgelegenheid. Gevolgd door wederom een teambusje met ondersteunende functionarissen, materialen en voeding. De tweede touringcar blijft ook staan en wacht op team 2 dat op deze wissellocatie zal arriveren.
Nadat de teams hun dagverplichting hebben vervult en aankomen op respectievelijk wissel locatie 1 en/of 2 frissen zij zich even op en stappen in de gereedstaande touringcar, die hen naar de nieuwe slaaplocatie brengt.

Daar zal het overige ondersteunende team zich al hebben gemeld bij de gastheer waarna de fietsteams zich kunnen verschonen en verfrissen en gereed kunnen maken voor het diner (in welke vorm dat dan ook zal zijn).
Hierna heeft eenieder de verplichting eventuele benodigde reparaties uit te voeren aan zijn/haar fiets en deze fiets wederom gereed te maken voor de volgende dag. Wanneer alle benodigde werkzaamheden zijn verricht is er uiteraard tijd voor ontspanning gevolg door een welverdiende avond/nachtrust.
Want de volgende morgen gaat om 06.30 uur alweer de wekker voor de volgende uitdaging, een volgend avontuur in een fantastische natuurlijke fiets omgeving.

Ik hoop u hiermede even snel meegenomen te hebben naar de gedachten van hoe een fietsdag er vervolgens uit zal zien. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het technisch mogelijk wordt gemaakt ons te blijven monitoren desnoods via een bepaalde websites maar anders zeker via de gebruikelijke media; Facebook en Instagram en dergelijke.
Ik kijk uit naar het moment wanneer de mogelijkheid wordt geboden, u persoonlijk te mogen begroeten en persoonlijk te kunnen bedanken voor de kans die u ons bied maar zeker ook te kunnen bedanken voor het vertrouwen dat voortkomt uit uw steun aan dit project. Uiteraard bent u allen van harte welkom op 27 juni bij de intocht van de laatste kilometers bij het Veteranen Instituut te Doorn

Met vriendelijke groet,

Douwe Schoonderwaldt
Vice-voorzitter R2LL

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies. Dit doen wij om de functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag. Door op ‘OK’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies zoals omschreven in onze Privacy- en Cookie verklaring